کاشت مو

  • ۰
  • ۰

ریزش موی ناگهانی

ریزش مو چگونه رخ می دهد؟

مو از نکات مهم در جذابیت به شمار می آید. موی زیبا ومهمتر از همه ، داشتن موی سر به همان اندازه که برای زنان اهمیت دارد، برای مردان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای خانم ها مو ممکن است ابزاری برای زیبایی تلقی شود. مو اما برای آقایان ، باعث افزایش حس مردانگی می شود ، ظاهر آنها را تقویت می کند و باعث جذابیت بیشتر می شود. از همین رو بازار انواع و اقسام مراقبت های مو و دارو ها و شامپو های زیبایی مو بسیار داغ است. افراد زمان و هزینه ی زیادی صرف این موضوع می کنند. بنابراین برای اکثر افراد ، ریزش مو می تواند یک تجربه دشوار باشد. در حالی که این یک واقعیت شناخته شده است . و ریزش مو جزئی اجتناب ناپذیر از زندگی است. تصور کنید در حالی که مو های سالم و زیبایی دارید، دچار ریز موی ناگهانی بشوید! در این مقاله قصد داریم علل و راه حل های این مشکل را با هم بررسی کنیم. همراه ما باشید.

ریزش موی ناگهانی

ریختن مو امری طبیعی است و ریزش مو با افزایش سن کاملال نرما است. با این حال ، مواردی وجود دارد که ما موهای خود را با سرعت غیر طبیعی بیش از حد معمول از دست می دهیم. این شرایط ممکن است عواقب عاطفی ، روحی و روانی به همراه داشته باشد: عدم امنیت ، از بین رفتن اعتماد به نفس ، تحقیر یا خجالت ، انزوا ، ترس از آنچه ممکن است مردم فکر کنند. همگی عوارضی هستند که ریزش موی ناگهانی به همراه دارد.

دلایل عمده ریزش مو

تغذیه:  رشد مو بستگی به مواد مغذی موجود در بدن دارد. عدم وجود برخی از مواد مغذی و یا بر عکس مصرف بیش از حد برخی از آنها می تواند بر چرخه رشد مو تأثیر بگذارد.
رژیم غذایی ضعیف یا فاقد مواد مغذی خاص ، به ویژه آهن ، پروتئین و ویتامین B که در تولید کراتین ضروری هستند ، می تواند باعث یک مرحله طولانی ریزش مو بشود. از طرف دیگر ، تولید بیش از حد ویتامین A در بدن ، به ویژه تامین آنها از طریق مکمل ها ، می توانند سمی باشند. تغذیه ی نامناسب می تواند طیف وسیعی از عوارض جانبی بدن از جمله از دست دادن اشتها ، خستگی و به تبع آن ریزش مو را به وجود بیاورد.


فعالیت بدنی : استرس ناشی از آسیب هاب جسمی یا عاطفی ، مانند جراحی یا فشار روانی ، می تواند به بدن آسیب برساند و در صورت های منفی از جمله ریزش مو بروز کند. رژیم های غذایی که منجر به کاهش وزن ناگهانی می شوند نیز می توانند باعث آسیب دیدگی فیزیولوژیکی شوند که در نتیجه ریزش و نازک شدن مو را به همراه خواهد داشت.

 

شرایط پزشکی و داروها : یک بیماری رایج که باعث ریزش مو می شود کم کاری تیروئید است. این بیماری هم در آقایان و هم در خانم ها اتفاق می افتد. غده تیروئید، وظیفه تولید هورمون تیروکسین را دارد که عملکردهای مهم بدن را از جمله تنظیم دمای بدن ، استفاده مناسب از کربوهیدرات ها و چربی ها و تولید پروتئین انجام می دهد. از آنجایی که پروتئین ماده مغذی مهمی برای تولید کراتین است ، تامین ناکافی پروتئین در بدن به دلیل تیروئید کم تحرک رشد مو در فولیکول ها را کند می کند. ریزش مو بر اثر کم کاری تیروئید یکی از عوامل مهم ریزش موی ناگهانی مخصوصا در آقایان است.

کسانی که در اثر فشار خون بالا از دارو هایی مانند رقیق کننده خون و یا برای افسردگی از دارو استفاده می کنند ممکن است ریزش موی موقت را نیز تجربه کنند.

 عدم مراقبت از مو: شیوه های مراقبت از مو و ایجاد ظاهری آراسته در صورتی که به مو فشار بیاورد می تواند به آسیب دیدگی پوست سر و فشار غیرضروری بر روی فولیکول های مو منجر شود و منجر به شکستگی و ریزش مو شود. شانه زدن و یا استفاده مداوم از اتو داغ و سشوار می تواند ریزش موی زیادی را برای فرد به وجود بیاورد. همچنین سعی کنید از مواد شیمیایی مانند رنگ مو و دکلره و... کمتر استفاده کنید و یا در صورت نیاز آنها را با نسخه ی گیاهی جایگزین کنید.

در صورتی که بعد از تشخیض پزشک، هرکدام از دلایل زیر موجب ریزش ناگهانی مو های شما شده بود، از انجام آنها خودداری نمایید.

  • ۹۸/۰۶/۱۳
  • یاسمن زرگر

نظرات (۲۲)

سلام 

وبلاگ بسیار خوبی دارید. ممنون میشم از سایت ما هم بازدید کنید.

کلینیک پوست مو و زیبایی

بسیاری از خانم ها از داشتن ابرو هایی کم پشت و نازک ناراحت هستند و به دنبال راه چاره ای بسیار مناسب برای رفع این مشکل هستند به همین دلیل بسیاری از افراد از روش های مختلفی از جمله آرایش مدام ابرو ها ، هاشور ابرو ، تتو ابرو و دیگر روش های را پشت سر گذاشته اند اما از روش هایی که بسیاری از افراد از آن بهره کامل را برده اند کاشت ابرو است

  • هزینه عمل بینی استخوانی
  • اولین چیزی که به ذهن کاندیدای جراحی بینی می‌رسد هزینه عمل بینی استخوانی در سعادت آباد می باشد . از آنجا که ساختار بینی هر فردی متفاوت است، هزینه عمل بینی هر فردی با دیگری یکسان نخواهد بود

  • جراح بینی خوب
  • افرادی که فکر انجام جراح بینی را می کنند صد در صد به دنبال یک جراح بینی خوب می گردند تا عمل خود را با موفقیت انجام دهند ، از آن جایی که تعداد زیادی از جراح و متخصص جراحی بینی در کشور وجود دارند ، انتخاب جراح بینی خوب می تواند به نظر یک کار دشواری باشد اما این مرحله یکی از مهم ترین مراحل انجام عمل جراحی بینی می باشد

  • بهترین دکتر ارولوژی در ایران
  •  متخصص ارولوژی دکتری است که زمینه بیماری های مجاری ادراری و دستگاه تناسلی مردان فعالیت می کند. اما اشتباه نکنید دکتر ارولوژی تنها مخصوص آقایان نیست. خانم ها نیز با مشکلات کلیه مجاری ادراری روبرو می شوند و متخصص ارولوژی طوری آموزش دیده است که مشکلاتی که به دستگاه ادراری آسیب می زند را شناسایی و درمان می کند.

  • بهترین جراح چشم گربه ای در تهران
  • همه می دانیم که چشم ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره انسان دارند و نوعی تنها راه ارتباطی چهره با محیط اطراف و دیگران است؛ از این رو باید برای زیبا نشان دادن آن ها تلاش کرد.

  • سرویسکار آسانسور در شرق تهران
  • ساکنین آپارتمان‌های منطقه شرق شهر تهران، معمولا به دنبال شرکت معتبری در زمینه تعمیر آسانسور در شرق تهران هستند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که این خدمات را به ساکنین منطقه ارائه دهند. انتخاب شرکت فعال در زمینه سرویس آسانسور در شرق تهران، گاهی به یک انتخاب سخت تبدیل می‌شود. انتخاب ما باید چه معیاری داشته باشد؟ چه شرکتی را انتخاب کنیم که بهترین خدمات را به ما ارائه دهد؟ ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد که به انتخاب درست شما کمک خواهد کرد. اگر شما هم در زمینه انتخاب شرکت سرویس و تعمیر آسانسور در شرق تهران سردرگم هستید، بهتر است با ما همراه باشید و ما را تا انتهای این مقاله مفید همراهی کنید.

    ساکنین آپارتمان‌های منطقه شرق شهر تهران، معمولا به دنبال شرکت معتبری در زمینه تعمیر آسانسور در شرق تهران هستند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که این خدمات را به ساکنین منطقه ارائه دهند. انتخاب شرکت فعال در زمینه سرویس آسانسور در شرق تهران، گاهی به یک انتخاب سخت تبدیل می‌شود. انتخاب ما باید چه معیاری داشته باشد؟ چه شرکتی را انتخاب کنیم که بهترین خدمات را به ما ارائه دهد؟ ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهیم داد که به انتخاب درست شما کمک خواهد کرد. اگر شما هم در زمینه انتخاب شرکت سرویس و تعمیر آسانسور در شرق تهران سردرگم هستید، بهتر است با ما همراه باشید و ما را تا انتهای این مقاله مفید همراهی کنید.

    امروزه تقاضا برای عمل جراحی بینی بیشتر شده است و خوشبختانه افزایش تبحر و مهارت جراحان باعث این امر شده است. ولی طبیعی است به موازات این افزایش خطاهای حین عمل نیز بیشتر شود و این منجر به نارضایتی گروهی از زیبا جویان بینی شده است. اشکالات به وجود آمده روی این بینی ها اغلب جزئی و برخی فاحش می باشد. ولی جای امیدواری است که با متدها و روش های خاص و گاه پیچیده می توان این بینی ها را مورد عمل مجدد قرار داد و نتایج خوب هم گرفت. طوری که نتیجه عمل مورد رضایت بیمار واقع شود و به اندوه و افسردگی او خاتمه دهد.

     ممکن است ندانید که بوتاکس یک پروتئین خالص طبیعی است که در دوز بسیار پایین تجویز می شود، تاثیر این پروتئین معمولاً محدود به ناحیه تزریق شده است و به جاهای دیگر بدن سرایت نمی کند، بوتاکس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است و کاربرد کلینیکی ۲۰ ساله آن کاملاً بی خطر بودن آن را اثبات می کند.

    سلام مطالب خوبی در زمینه مو و ابرو نوشته بودین، ممنون از شما 

    میتونید تائید این مطالب رو در سایت کاشت مو هم ببینید 

  • کاشت مو طبیعی
  • عالی

  • کاشت مو طبیعی
  • بهترین جراح بینی در تهران
  • در این مقاله می خواهیم به شما همراهان همیشگی در مجله پزشکا، 10 تا از بهترین جراح بینی در تهران را معرفی کنیم، بینی ها بر اساس ساختار استخوانی و غضروفی که دارند، به دو دسته تقسیم می شوند که طبق این دسته بندی، عمل بینی نیز شامل: جراحی بینی استخوانی و بینی گوشتی می باشد.

  • بهترین جراح بینی در تهران❤️
  • ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین جراح بینی در تهران آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در رابطه با جراحی زیبایی بینی در اختیارتان قرار دهیم؛ از این رو به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. امروزه باتوجه به گرایش کمال گرایی افراد به سمت جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر، انواع جراحی های زیبایی پدید آمده است که عمل بینی یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین این نوع جراحی ها محسوب می شود.

  • ..بهترین جراح بینی در تهران
  • در صورتی که قصد جراحی زیبایی بینی را دارید، در این سایت به شما کمک خواهیم کرد تا با اطلاعات کافی بتوانید یکی از بهترین جراح بینی در تهران را انتخاب کنید و سپس اقدام به این عمل نمایید. زیبایی و جذابیت چهره همواره از مواردی بوده که هر شخصی به آن توجه می کند و در پی راهکارهایی برای زیبایی چهره خویش است. از آن جا که شکل ظاهری هر فردی بر اعتماد به نفس او تاثیر به سزایی دارد، جراحی بینی یا رینوپلاستی کمک شایانی به این افراد می نماید.

  • بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران
  • همان طور که می دانید سلامت و بهداشت خانم ها دارای حساسیت بیشتری نسبت به آقایان می باشد و ما در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین دکتر زنان و زایمان در تهران را به شما معرفی کنیم. سلامت خانم ها باعث شده است که مراجعه به پزشک زنان برای آن ها مسئله مهمی باشد.

  • بهترین جراح پیکرتراشی در تهران
  • این دو عمل در زمینه روش انجام، عوارض، مزایا، دوره نقاهت و… تفاوت هایی با هم دارند. در عمل لیپوساکشن بیشتر مراحل به صورت دستی و با نیروی فیزیکی جراح انجام می شود. به این گونه که جراح فشار لازم را برای جدا کردن چربی ها وارد می کند. در این روش ممکن است جراح خسته شده و دقت عمل کمتر شود. البته لیپوساکشن با استفاده از روش ‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام با تغییرات جزئی انجام می شود.

  • بهترین جراح پیکرتراشی در تهران
  • پیکرتراشی یکی از روش های زیبای در حوزه پزشکی می باشد که شامل انواع عمل های جراحی و غیر جراحی است. پیکرتراشی به منظور تغییر شکل و فرم دهی بدن انجام می شود و متخصصان در این حوزه ، برای انجام این کار از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند هر ناحیه از بدن بیمار را به شکل دلخواه او تبدیل کنند . به همین دلیل ، سعی داریم بهترین جراح های پیکرتراشی در تهران را به شما معرفی کنیم تا به راحتی و با خیالی آسوده  برای درمان اضافه وزن خود اقدام کنید و راحت تر جراح خود را انتخاب کنید تا بتوانید به بدن و اندام ایده آل خود برسید . باید بدانید که حذف چربی ها و رسیدن به اندام ایده آل و دلخواه ، کار آسانی نیست و به پزشک با تجربه و آگاه نیاز است.

  • بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران
  • پیکرتراشی بیشتر با بی حسی موضعی انجام می شود. با این حال، اگر این روش در ناحیه بزرگتری اعمال شود یا اگر با روش های دیگر ترکیب شود، بیهوشی عمومی توصیه می شود.

  • بهترین برند شامپو بچه
  • بچه ها و نوزادان به اندازه یک فرد بزرگسال نیاز به شست و شو و حمام ندارند، چون فعالیت زیادی نداشته و بو نمی گیرند. اما ممکن است به خاطر اینکه در پوشک خود مدفوع و ادرار می کنند باعث بو گرفتن آن ها شود که البته استفاده از بهترین برند پوشک بچه می تواند این بو را کم تر کند. نوزادانی که تازه به دنیا آمده اند با استفاده از آب گرم خالی می توانند تمیز شوند.

  • معرفی 10 تا از بهترین وکیل کیفری در مشهد
  • دعاوی کیفری از جمله اتهاماتی است که به شخصی وارد می شود و بر اثر آن فرد مجرم شناخته می شود. در این دعوا، بهترین وکیل کیفری در مشهد به مراجع قضایی اعلام جرم طرف مقابل را مطرح می کند و در طی دادگاه فرد مجرم شناخته شده و شامل مجازات می شود. جرم هایی مثل کلاه برداری، سرقت، خیانت در امانت، جعل اسناد و مدارک، فحاشی و اهانت و … از جمله جرم های کیفری به شمار می روند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی